Κυριακή 20 Απριλίου 2014

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ: Αμάν, …το Άγιο φως!

Α. Αναγνώστης μας, σχολιάζει...
Χριστός Ανέστη. 
Όποιος πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός τολμάει να αμφισβητήσει την "θεϊκή" και "θαυματουργική" αφή της φλόγας του αγιωνύμου φωτός, η οποία μάλιστα αφή γίνεται προγραμματισμένα κάθε έτος και ως "θαύμα κατά παραγγελία" μπορεί να κινδυνεύει από απειλή αφορισμού, από το Ιερατείον της επίσημης Εκκλησίας, και δεν αναφέρομαι στον γνωστό Δ. ο οποίος είπε και άλλα περί κλήρου τα οποία κατά τη γνώμη μου ήταν άτοπα διότι από τον Λόγον Θεού, την Καινή Διαθήκη και την πρώτη Εκκλησία προβλέπονται και ορίζονται Απόστολοι (αρχικά), επίσκοποι, πρεσβύτεροι, διάκονοι κ.λπ. 
Για το "άγιο φως" ο υγιής αντίλογος δεν θα ήταν "γιατί τόσα έξοδα" -σιγά τα έξοδα αν όντως ήταν θεόσταλτο και άγιο-, όταν πολλαπλάσια χρήματα δίνονται για τις τελετές αφής και περιφοράς και του άλλου "αγίου" αλλά ειδωλολατρικού φωτός, του της Ολυπίας μετά την επίκληση μάλιστα ειδωλολατρικών "θεοτήτων" τα οποία έξοδα πληρώνει ο Ορθόδοξος λαός αδιαμαρτύρητα χασκογελώντας. 
Η αντίρρηση θα έπρεπε να είναι ότι αν το "άγιο φως" δεν πρόκειται για "θεόσταλτο Φως", η διαιώνιση της τακτικής αυτής είναι αέναος "βλασφημία" προς τον Κύριο απάσης της Οικουμένης και ημών, τον Ιησού Χριστό, τον οποίον εμπαίζουμε με τα ειδωλολατρικά μας τερτίπια. 
Η λέξις "μαλ/α" θα μπορούσε να απαλειφθεί διότι δεν είναι κάτι παρόμοιο, δηλαδή επιπόλαιο σφάλμα, λάθος, αφέλεια, ή αμέλεια αλλά είναι πολύ σοβαρότερη εκκλησιαστική Εκτροπή. 20 Απριλίου 2014 - 4:39 μ.μ.  

Α. Ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, απαντάει…
Αληθώς Ανέστη, φίλτατε!
1. Λέτε:
«Όποιος πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός τολμάει να αμφισβητήσει την "θεϊκή" και "θαυματουργική" αφή της φλόγας του αγιωνύμου φωτός, η οποία μάλιστα αφή γίνεται προγραμματισμένα κάθε έτος και ως "θαύμα κατά παραγγελία" μπορεί να κινδυνεύει από απειλή αφορισμού, από το Ιερατείον της επίσημης Εκκλησίας.»
Απαντώ: 

Από το ιερατείο το ήδη αφορισμένο από τον ίδιο το θεό… Από το εκτός Εκκλησίας παπαδαριό… Αυτό που το βαρύνει το θρησκεμπόριο, η ομοφυλοφιλία, η δεσποτοκρατία, και η μαύρη μαγεία που ασκεί με τα δήθεν θαύματα, τι αφορισμός μπορεί να προκύψει;
Αν το ιερατείο αυτό σε μάχεται, τότε σημαίνει ότι είσαι σωστός, ότι έχεις διαχωρίσει τη θέση σου από τις αθλιότητες του!
Αν αντίθετα σε επαινεί, τότε θα πρέπει να ψαχτείς, να βρεις σε τι του έχεις μοιάσει!
Χα!
 

2. Λέτε: 
«…και δεν αναφέρομαι στον γνωστό Δ. ο οποίος είπε και άλλα περί κλήρου τα οποία κατά τη γνώμη μου ήταν άτοπα…»
Απαντώ: 

Ο κ. Δήμου, δεν είναι υποχρεωμένος να αναγνωρίζει το ιερατείο σαν από θεού προερχόμενο, για να δικαιούται να το κρίνει όταν αυτό (με τη δημοσιοϋπαλληλική μάλιστα ιδιότητα του) προκαλεί όχι μόνο το ποίμνιο άλλα και κάθε νοήμονα άνθρωπο με τα σκάνδαλα του.
Έτσι και ο κ. Δήμου έκρινε, ότι αυτό το θέατρο του παπαδαριού με το άγιο φως, είναι απαράδεκτο, είναι πρόκληση. Και ότι είπε –επί λέξει- ήταν κόσμιο και καθόλου άτοπο. Εγώ θα το έλεγα δε, και… θεόπνευστο!
Στο άρθρο του στο Protagon ο κ. Δήμου εγραψε τα εξής:
«Όσο πλησιάζει το Πάσχα και σκέπτομαι πως πάλι θα ξοδέψουμε χρήματα για να φέρουμε το (δήθεν) Άγιο Φως και να το υποδεχθούμε με τιμές αρχηγού κράτους, γίνομαι εμμανής αντικληρικός.
Και υποθέτω πως το ίδιο θα γινόταν, KAI, ο Ιησούς, που από ότι ξέρουμε, δεν πίστευε σε ειδωλολατρικά σύμβολα – και μάλλον θα μοίραζε τα χρήματα στους φτωχούς».


3. Λέτε
:

«Για το "άγιο φως" ο υγιής αντίλογος δεν θα ήταν "γιατί τόσα έξοδα" -σιγά τα έξοδα αν όντως ήταν θεόσταλτο και άγιο-, όταν πολλαπλάσια χρήματα δίνονται για τις τελετές αφής και περιφοράς και του άλλου "αγίου" αλλά ειδωλολατρικού φωτός, του της Ολυπίας μετά την επίκληση μάλιστα ειδωλολατρικών "θεοτήτων" τα οποία έξοδα πληρώνει ο Ορθόδοξος λαός αδιαμαρτύρητα χασκογελώντας.»
Απαντώ:
Με αυτό το κράτος το ειδωλολατρικό, με αυτούς τους πολιτικούς που κάνουν τέτοιες φιέστες με την ολυμπιακή φλόγα, συνεργάζεται κάθε Πάσχα και ο ομογάλακτος αδελφός τους ο πατριάρχης Ιεροσολύμων στο να διαφημίσει τη φλόγα που βγάζει μαζί με το τσούρμο των αιρετικών ρασοφόρων.
Ακούσαμε χθες από την αντιπροσωπία που είχε πάει εκεί, ακούσαμε στις δηλώσεις τους -όταν το αεροπλάνο με τη φλόγα στη γυάλα έφτασε στα Σπάτα, ακούσαμε να μεταφέρουν την εμετική δήλωση – μήνυμα του πατριάρχη που εκφράζει την άγρια χαρά του, τη δουλική υποχρέωση του, για την προβολή αυτή από το κράτος μας, για όλο αυτό το θέατρο της μεταφοράς!
Χα!
 

4. Λέτε: 
«Η αντίρρηση θα έπρεπε να είναι ότι αν το "άγιο φως" δεν πρόκειται για "θεόσταλτο Φως", η διαιώνιση της τακτικής αυτής είναι αέναος "βλασφημία" προς τον Κύριο απάσης της Οικουμένης και ημών, τον Ιησού Χριστό, τον οποίον εμπαίζουμε με τα ειδωλολατρικά μας τερτίπια.»
Απαντώ: 

Είναι απλά μια απάτη, ένα εμπόριο, ένα τέχνασμα για να προβάλλονται αυτά τα ρασοφορεμένα ανθρωπάκια.
Η ίδια η ευχή μάλιστα του πατριάρχη στον τάφο, δεν μιλάει για θαύμα, δεν κάνει καμία επίκληση να κατεβεί κανένα φως. Εκείνο που λέει η ευχή είναι να αγιάσει ο Κύριος το φως του καντηλιού που είναι αναμμένο και τοποθετημένο από πριν εκεί στον τάφο.
Οι δικοί μας απατεώνες όμως, το δεσποταριό, το παπαδαριό, κάτι πρωτοσύγκελοι -όπως αυτός της Φλώρινας χθές, διαφημίζουν ότι γίνεται θαύμα, ότι ο πατριάρχης κατεβάζει άγιο φως από τον ουρανό.
Οι απατεώνες, εκμεταλλεύονται και το γεγονός ότι ο πατριάρχης από ταπείνωση βγάζει τη βαρύτιμη στολή του και μένει με το ράσο, και διαδίδουν ότι τον γδύνουν τάχα οι ισραηλίτες για να τον ψάξουν αν έχει κρύψει κάτι που να ανάβει φλόγα.
Οι γελοίοι! Την δε έρευνα του τάφου και το σφράγισμα του πριν την τελετή –για λόγους ασφαλείας προφανώς -από τις τοπικές αρχές, την παριστάνουν σαν να έψαχναν τάχα μέσα στον τάφο μη τυχόν και υπάρχει αναμμένο καντήλι!
Οι αισχροί! Και αποσιωπούν το γεγονός ότι πριν την είσοδο του πατριάρχη έχει μεταφερθεί στον τάφο τελετουργικά η ακοίμητη καντήλα!
Χα!
 

5. Λέτε: 
«Η λέξις "μαλ/α" θα μπορούσε να απαλειφθεί διότι δεν είναι κάτι παρόμοιο, δηλαδή επιπόλαιο σφάλμα, λάθος, αφέλεια, ή αμέλεια αλλά είναι πολύ σοβαρότερη εκκλησιαστική Εκτροπή.»
Απαντώ:

Δεν χρησιμοποίησα αυτή τη λέξη (τη λέξη «μαλακία») με την αθώα της εκδοχή, αυτή δηλαδή του απλού σφάλματος, αλλά με την πιο βαριά, αυτή δηλαδή της ψυχικής διαστροφής, της εγκεφαλικής αλλοίωσης!
Αλλοίωσης, που προκαλεί -στους βαριά αυτούς πάσχοντες, την τάση για την σοβαρή αυτή εκκλησιαστική εκτροπή στην οποία αναφέρεσθε!


Β. Αναγνώστης μας, σχολιάζει...
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις ! Στο θέμα των κειμένων του κ. Δ. σε κάποια που αναφέρετε συμφωνούμε, σε κάποια όμως θα διαφωνήσουμε: 
Γράψατε π.χ.: "Και ότι είπε –επί λέξει- ήταν κόσμιο και καθόλου άτοπο. Εγώ θα το έλεγα δε, και… θεόπνευστο!". Απαντώ με την δική μου θεώρηση: Άτοπα και ανακριβή θεωρώ αρκετά, άρα όχι θεόπνευστα. 
Επί λέξει έγραψε: "...Ο αντικληρικός δεν είναι απαραίτητα άθεος, ούτε καν εναντίον της θρησκείας. Είναι εναντίον του κλήρου – δηλαδή αντίθετος με τους τρόπους και τις πρακτικές της εκκλησίας. Στην ακρότατη περίπτωση και ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΗΣ. Μπορεί να την θεωρεί ΠΕΡΙΤΤΗ. Δεν χρειάζεται μεσολαβητές ανάμεσα στον εαυτό του και τον Θεό. Δύναται να είναι κανείς πιστός Χριστιανός χωρίς μητροπολίτες, εικόνες, καντήλια και εξαπτέρυγα...." .
Η γνώμη μου: Μερικές αλήθειες με αρκετά ψεύδη και άγνοια. Στο θέμα της Πίστης στο Χριστό όμως δεν χωρούν προσωπικές γνώμες. Αν δεν γνωρίζει κάποιος οφείλει να μελετήσει, να κατηχηθεί. Η αλήθεια είναι η εξής: [...........]

Β. Ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, απαντάει…
Σας ευχαριστώ για την ενημέρωση.
Δεν ήξερα ότι είπε ΚΑΙ αυτά, ο κ. Δήμου.
Ότι είπε πως... «Ο αντικληρικός δεν είναι απαραίτητα άθεος, ούτε καν εναντίον της θρησκείας. Είναι εναντίον του κλήρου – δηλαδή αντίθετος με τους τρόπους και τις πρακτικές της εκκλησίας. Στην ακρότατη περίπτωση και ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΗΣ. Μπορεί να την θεωρεί ΠΕΡΙΤΤΗ. Δεν χρειάζεται μεσολαβητές ανάμεσα στον εαυτό του και τον Θεό. Δύναται να είναι κανείς πιστός Χριστιανός χωρίς μητροπολίτες, εικόνες, καντήλια και εξαπτέρυγα.» .
Μόλις τώρα δε, έκανα και την σχετική αναζήτηση, και τα βρήκα αυτά, στην πιο κάτω διεύθυνση:
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=33252
Έχω λοιπόν να πω ότι -αυτά ειδικά, δεν τα θεωρώ θεόπνευστα, ούτε και εγώ.
Είναι απλά οι θέσεις και η αντίληψη για την Εκκλησία του συγκεκριμένου προσώπου. Του προσώπου που ο Αμβρόσιος της Χρυσής Αυγής, θέλει να το κατασπαράξει, και που μέσα στη Μ. Παρασκευή –προχθές, το καταράστηκε να σαπίσει το στόμα του!

 
Ε, λοιπόν, «στην ακρότατη αυτή περίπτωση» (είναι άραγε εξαίρεση ο Αμβρόσιος, ή ο κανόνας;) , ούτε και εγώ τη θέλω τέτοια Εκκλησία!  

Γ. Αναγνώστης μας, σχολιάζει...
Ευχαριστώ και πάλι για την απάντηση.
Χωρίς να συγκεκριμενοποιώ, είτε ανήκει στην εξαίρεση, είτε στον κανόνα, έστω και αν ένας επίσκοπος δεν είναι η τοπική εκκλησία, οπωσδήποτε η σημερινή κατάσταση, δεν είναι η εικόνα ζωντανής εκκλησίας του Χριστού αλλά μιας παρακμιακής κατάστασης.
Επίσης παρακμιακό -και υπεύθυνο για το χάος- είναι και το ποίμνιο της σημερινής εκκλησίας, το οποίο θέλει μύθους, απαιτεί ηγέτες που του αρμόζουν, που του χαϊδεύουν τα πάθη και όπως οι Γαδαρηνοί δεν ήθελαν τον Χριστό, έτσι κι εμείς απεχθανόμαστε τους ορθοτομούντες τον θείο Λόγο ποιμένες.



 Γ. Ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, απαντάει…

1. Αχ! Αυτό που λέτε, ότι «η σημερινή κατάσταση, δεν είναι η εικόνα ζωντανής εκκλησίας του Χριστού», μου θυμίζει τα εφηβικά μου χρόνια, μου θυμίζει εκείνο το σύνθημα του αείμνηστου πατρός Αυγουστίνου Καντιώτη, το... «Ζητούμε ζωντανή και ελεύθερη Εκκλησία»!..
 

2. Λέτε, ότι αυτή η σημερινή κατάσταση είναι «παρακμιακή».
Απαντώ: Δεν γνωρίζω την ηλικία σας αγαπητέ, άλλα εγώ ήμουν νεαρός τότε -την δεκαετία του ’60, όταν παρακολουθούσα τον αρχιμανδρίτη τότε, στην Αθήνα, πατέρα Αυγουστίνο…
Τον παρακολουθούσα ανελλιπώς, και στα κηρύγματα του με το πιο πάνω σύνθημα… Τον ακολουθούσα δε, και στα δυναμικά συλλαλητήρια, τα σχετικά με την κάθαρση στην Εκκλησία…
Στα συλλαλητήρια στην Αθήνα, με ένα από τα πλακάτ να γράφει αυτό το «Έξω οι Κύνες» της Αποκάλυψης, ένα σύνθημα που όλοι τότε κατάλαβαν ότι εννοούσε: «έξω οι κίναιδοι από την Εκκλησία»!…
Τον θυμάμαι δε ακόμα -τον π. Αυγουστίνο, τότε στο «Ακροπόλ», να εκστομίζει τρεις φορές εκείνο το... «Δεν θέλουμε την Εκκλησία μας, Εκκλησία των πούστηδων - των πούστηδων- των πούστηδων!»
Όλα δε αυτά, εξαργυρώθηκαν λίγο αργότερα με την δεσποτοποίηση του, εκεί προς τα τέλη της δεκαετίας αυτής. (1967).
 

Ο Αναγνώστης μας, απαντάει...
Ας μην αδικήσουμε τον π. Αυγουστίνο έστω κι αν έχουμε πικρία. Ήταν πιστός, έκανε και σημαντικότατα λάθη.
Γράφετε "Όλα δε αυτά, εξαργυρώθηκαν λίγο αργότερα με την δεσποτοποίηση του".
Δεν νομίζω, αφού έγινε επίσκοπος να έγινε ομοφυλόφιλος, ούτε χειροτόνησε συγγνωστά άπιστους, φιλοχρήματους, αιρετικούς, "τοιούτους" ή ανήθικους στην επισκοπή του, ούτε σαν επίσκοπος ψήφιζε τέτοιους στην Ι.Σύνοδο, αντίθετα θυμάμαι να τον κυνηγάνε επιτροπές ψυχιάτρων, να διαφωνεί με τον αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, να μη μνημονεύει τον πατριάρχη, δεν φόρεσε ποτέ εκτός από την ενθρόνισή του χρυσή μίτρα, είχε όλες κι όλες 2 λιτές αρχιερατικές στολές -με την μία κηδεύτηκε-, ήταν ακτήμων, δεν βόλεψε ανηψιές και συγγενείς, δεν έγινε φιλοχρήματος ούτε γνώριζε τι μορφή έχουν τα χρήματα, όλος ο μισθός δινόταν για τα ιεραποστολικά και φιλανθρωπίες, δεν συνέπλεε με καρναβάλους, καζίνα, καλλιστεία, ήταν αντιαιρετικός, Ευαγγελικός, δεν υπέκυπτε σε αντιευαγγελικές εντολές π.χ. αυτόματα και συναινετικά διαζύγια, κατάργησε τα "τυχερά" (σιμωνία) των παπάδων, κατάργησε την περιφορά δίσκου στους ναούς, αντέδρασε στην παραλαβή λειψάνων από τους παπικούς, δεν περιέφερε λείψανα και "θαυματουργές" εικόνες για αργυραμοιβή, κ.λπ. Λάθη σαν άνρωπος έκανε, και μεγάλα, προφανώς αρκετά γνωρίζετε.
Χαίρετε ! 


Γ. Ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, συνεχίζει…
3.  Λέτε: 
«Επίσης παρακμιακό -και υπεύθυνο για το χάος- είναι και το ποίμνιο της σημερινής εκκλησίας, το οποίο θέλει μύθους, απαιτεί ηγέτες που του αρμόζουν, που του χαϊδεύουν τα πάθη και όπως οι Γαδαρηνοί δεν ήθελαν τον Χριστό, έτσι κι εμείς απεχθανόμαστε τους ορθοτομούντες τον θείο Λόγο ποιμένες.»
Απαντώ: Υπάρχουν λοιπόν ακόμα τέτοιοι ποιμένες που λέτε, ποιμένες που «ορθοτομούν τον θειο Λόγο»; Πολύ θα ήθελα να μου αναφέρετε κάποιον τέτοιον, να χαρώ!
Αλλά το ποίμνιο -που λέτε, δεν επιλέγει αυτό τους ποιμένες του, για να έχει την ευθύνη αυτής της κατάστασης του «χάους», όπως την αποκαλείτε.
Την επιλογή, την κάνουν οι Δεσποτάδες, το Αδελφάτο, και επιλέγουν όμοιους τους…
Και όταν το ποίμνιο εξεγείρεται, πάνε έντρομοι -αμέσως μετά, και συνεδριάζουν στην Ιερά Σύνοδο, και ψηφίζουν νόμους για την προστασία της… ομοφυλοφιλικής ιδιότητας των Επισκόπων της «Εκκλησίας» της Ελλάδος!
Χα!


Δ. Αναγνώστης μας, σχολιάζει...
Χριστός Ανέστη ! Καλημέρα σας.
Ηλικία; έχω λίγο μικρότερη. Συμφωνώ με εσάς για την ηθική και πνευματική εικόνα, εικόνα που εκπέμπεται από την επίσημη εκκλησία, κλήρο (με εξαιρέσεις), συμπληρώνω και λαό (με εξαιρέσεις), και υποθέτω ότι είναι αμφίδρομη με την απαξίωση της ορθής διδασκαλίας.
Αφού αναφερθήκατε στον π.Αυγουστίνο, υπάρχουν -κι εσείς προφανώς ένας- μαθητές του κληρικοί και λαϊκοί, που ιδιωτικά, ή δημόσια ομολογούν το σωστό, δημόσια όμως "με το σταγονόμετρο" διότι κρέμεται η δαμόκλειος σπάθη του "αφορισμού" και κατακραυγής τους σαν "αιρετικών" από το ιερατείο και τον φανατισμένο θρησκόληπτο όχλο που κραυγάζει "άρον άρον σταύρωσον αυτούς".
Σας παρακαλώ να θυμηθείτε ότι με άλλα κατηχηθήκαμε εμείς σαν παιδιά, ενώ στα τελευταία χρόνια διδάσκεται μια νέα θρησκεία όχι κατά το Ευαγγέλιο αλλά κατά οράσεις και διοράσεις. Εμείς διδαχθήκαμε "είπε ο Κύριος", οι νέοι διδάσκονται "είπε ο γέροντας". 

Δε φταίνε τα παιδιά, "Κουκιά έφαγαν, κουκιά μαρτυράνε", αλλά να ξέρουν ότι η δικαιολογία τους "μου το είπε ο ...τάδε" δεν πιάνει στον αιώνιο Κριτή, που γνωρίζοντας τη διαστροφή μας, μας άφησε γραπτό στο Ευαγγέλιό Του το θέλημά Του.

 Δ. Ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, απαντάει…
Δίκιο έχετε!
Να τα πούμε και από κοντά, αν θέλετε, αγαπητέ –άγνωστε- συνομιλητή.
Καλή σας ημέρα! Αληθώς Ανέστη! Χαίρετε!

http://xairete.blogspot.gr/2014/04/blog-post_5796.html 


Ε. ΣΧΕΤΙΚΑ:

P. MICHALOPOULOS είπε...
Στην Πρέβεζα, υπάρχει ακόμα Ζωντανή Εκκλησία! Στο πρόσωπο ενός εφημερίου! Τον οποίον, ζητούν να σταυρώσουν! Στους σταυρωτές, και, το «αγιορείτικο βήμα»!!!..
http://xairete.blogspot.gr/2013/04/blog-post_6386.html
   

P. MICHALOPOULOS είπε...
Αίσθηση έχει προκαλέσει στους κόλπους της Εκκλησίας η κλήση σε απολογία του αγίου Πρεβέζης κ. Μελέτιου...
http://xairete.blogspot.gr/2010/04/blog-post_17.html


Ε. Ο Αναγνώστης μας, απαντάει...
Για τον Νικοπόλεως Μελέτιο τι άλλο να πει κανένας από το ότι τόλμησε να επιτρέψει κατόπιν επιθυμίας του πληρώματος, προαιρετικά σε κάποιους Ναούς τις ακολουθίες σε κατανοητή καθομιλουμένη γλώσσα και "έπεσαν να τον φάνε". Ένας λόγος για το κατάντημά μας είναι ότι η θεία λειτουργία και τα "Ευαγγέλια" ιδίως για τους νέους είναι σε μια ακαταλαβίστικη γλώσσα. Ιδίως κάποια κείμενα, π.χ. ακολουθιών των Χριστουγέννων, όπως έλεγε και ο π. Αυγουστίνος είναι σε γλώσσα "Ομηρική" ακατανόητη για τους πολλούς.
Οι άγγλοι, οι γάλλοι, οι πορτογάλλοι, όλοι οι λαοί μπορούν να λειτουργούνται και να ακούν τα ιερά κείμενα στη γλώσσα που καταλαβαίνουν, ενώ εμείς οι δύστυχοι νεοέλληνες σε μια γλώσσα που οι περισσότεροι, ιδίως οι νέοι που δεν διδάχτηκαν αρχαία, δεν κατανοούμε, με συνέπεια να ακούμε "στώμεν καλώς" και να νομίζουμε ότι λέει "το στόμα μας να λέει καλά λόγια".
Όσο για τη Θ.Μετάληψη, ο Χριστός έδωσε στους μαθητές Του τη Θεία Κοινωνία κατά τη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου, δηλαδή ενώ είχαν φάει, και δεν ήταν νηστικοί, χωριστά άρτον και οίνον, Τίμιο Σώμα και Τίμιο Αίμα Του. Και είπε "τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν". 


http://xairete.blogspot.gr/2014/04/blog-post_5796.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια: